tisdag 3 juli 2012

Förvarings tips

En liten butik efterlyser bra förvaringstips. Så jag tänkte tipsa er om två av mina bra förvaringar. Den första kanske inte är så lätt att få tag på av alla men jag visar den ändå. Min mamma är nämligen frisör och ville bli av med en äldre årgång av frisyrvagn. Perfekt för mig för den har ju hjul så man kan flytta på den lätt och bl.a ett hål för min embossingfön men även hål så att några mindre mistflaskor får plats.

En liten butik wants us to tell them our best storage solutions. My first favourite storage solution is a cart that I got from my mum who is a hairdresser. It's perfect because it has wheels and a whole for my embossingheater. I know it's not so easy to get hold of one of theese but I wanted to show it anyway.


Mitt andra förvaringstips är telådor från IKEA och även de större. De har avskiljare är genomskinnliga och är perfekta till mina copics som ska ligga ner och jag hittar dom lätt också. Jag har fyra stycken lådor till mina 144 copics.  De andra lådorna som är likadana men med annan storlek har jag till förvaring av bl.a. blommor.
Boxes I bought at IKEA for storage of my copics is my second storage solution. I have four boxes for my 144 copics. They have other sizes too and I use a smaller size for my flowers.



5 kommentarer:

linaliten sa...

De där telådorna såg toppen ut, de måste jag nog spana in nästa gång jag är på Ikea! Tack för tipsen! :)

Marina sa...

Inte liiite avis på din frisörvagn :-)

Sofie sa...

Hej, jag vill bara fylla på med tips till IKEAs "thelådor" som du skrivit. Jag använder mina låga till olika småbukar och den djupa större (tror det finns 3 stl) använder jag främst till alla mina 6x6 block och papper, de ryms precis i den, dock utan lock. Har fram till bara för någon dag sedan även använt en stor till alla mina Promarker och haft dem stående i dem, med avskiljarna och sen egna avskiljare för att få lite ordning mellan färgerna, det har funkat suveränt. Dock växt ur min nu...oj, vad jag babblade.

Sofie

cissi sa...

Tack för tipsen Sofie. Jag har några andra "the lådor" också men billigast är godislådor som man kan få gratis i vissa affärer men jag köper dom för 1 kr styck på Cloetta (bor ju så nära).

Tanja sa...

Sören... jag vill också ha en sån vagn ;)